ترامپ دستیابی ایران به واکسن کرونا را تقریبا غیرممکن نموده است

به گزارش کولو، روزنامه لس آنجلس تایمز در یادداشتی از مقام های آمریکایی و اروپایی خواسته با دستیابی به توافقی موسوم به کووید دستیابی ایران برای خرید واکسن کرونا را تسهیل نمایند.

ترامپ دستیابی ایران به واکسن کرونا را تقریبا غیرممکن نموده است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، روزنامه لس آنجلس تایمز در یادداشتی از مقام های آمریکایی و اروپایی خواسته با ایران به توافقی موسوم به کووید دست یابند و راه را برای دستیابی جمهوری اسلامی به واکسن باز نمایند.

این روزنامه آمریکایی در ابتدا جمهوری اسلامی ایران را به دشمنی با آمریکا بعد از سال 1979، یعنی شروع انقلاب اسلامی متهم کرد و دوران شیوع ویروس کرونا را فرصتی برای همکاری و توافق دو کشور ارزیابی کرد.

در این یادداشت آمده است که این همه گیری جهانی فرصتی غیر معمول را برای همکاری میان ایران و آمریکا فراهم می آورد.

لس آنجلس تایمز نوشت ایران و آمریکا اکنون در یک طرف و در حال جنگ با دشمنی هستند که جان بیش از 347 هزار آمریکایی و بیش از 55 هزار ایرانی را گرفته است.

در ادامه این یادداشت همچنین آمده است که گرچه دولت بایدن و اروپایی ها می خواهند توافق هسته ای برجام را احیا نمایند، اما آنچه که ایران، آمریکا و اروپا به طور اضطراری احتیاج دارند یک توافق کووید است.

این روزنامه آمریکایی مدعی شده که همه گیری کرونا ایران را با مشکلاتی روبرو نموده است.

لس آنجلس تایمز مدعی شد که توافق کووید به اعتماد سازی برای مذاکرات آینده با ایران و همچنین ارتقای روابط آمریکا با اتحادیه اروپا یاری می نماید؛ روابطی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ ضعیف شده است.

لس آنجلس تایمز در این یادداشت همچنین مدعی شده است که متوقف کردن این بیماری در ایران لازم است تا از همسایگان جمهوری اسلامی و 16 کشور همسایه آن که جمعاً 500 میلیون جمعیت دارند محافظت گردد.

در این یادداشت ادعا شده که بدون واکسن کرونا ایرانیان بیشتری جان خود را از دست خواهند داد و ویروس کرونا از ایران به دیگر کشور های منطقه سرایت خواهد نمود.

لس آنجلس تایمز به امتناع دولت ترامپ از جدی دریافت این ویروس اشاره نمود و مدعی شد صادرات دارو به ایران اکنون تحت تحریم ها قرار نمی گیرند، اما دولت ترامپ این کار را برای ایران غیر ممکن ساخته تا نتواند فرایند پرداخت را به وسیله بانک مرکزی انجام دهد و یا وامی از صندوق بین المللی پول دریافت کند.

در ادامه یادداشت همان اد عای همیشگی مبنی بر اینکه ایران تضمین کند که این یاری ها و واکسن ها به مردم کشورش می رسند، مطرح شد.

این روزنامه آمریکایی همچنین به زلزله شهر بم کرمان اشاره نموده و مدعی شد که دولت جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا با وجود تهدید هایش، اما یاری های درمانی را برای قربانیان این حادثه ارسال کرد.

لس آنجلس تایمز در سرانجام یادداشت نیز آورده است که اگر دولت بایدن به توافق کووید با ایران دست یابد می تواند در بین میلیون ها نفر ایرانی محبوب گردد.

این یادداشت در حالی منتشر شده که روز نهم دی ماه ایران در جهت ساخت واکسن کرونا و کوتاه تر شدن راستا کنترل همه گیری کرونا با وارد شدن واکسن ایرانی به فاز آزمایش انسانی علیرغم فشار تحریم ها گام بلندی برداشت.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم پیشتر در مورد اقدامات غیرانسانی آمریکا در ممانعت از دسترسی ایران به امکانات پزشکی گفته بود: ایالات متحده حتی به ما اجازه نمی دهد که از پول های خودمان در کشور های مختلف برای پرداخت واکسن کرونا استفاده کنیم. اگر چیزی غیر از این را بیان می نمایند، دروغ می گویند.

وی اضافه نمود: وزارت بهداشت ما، بانک مرکزی کوشش کردند که پولی که داریم را برای خرید واکسن کرونا به سازمان جهانی بهداشت انتقال بدهند، اما موفقیت چندانی در این زمینه به دست نیاوردیم. این اقدامات کوشش های ما برای مبارزه با این ویروس را با مانع روبرو نموده است و این اقدامات جنایت علیه بشریت است که در روز های سرانجامی دولت ترامپ در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1424

به "ترامپ دستیابی ایران به واکسن کرونا را تقریبا غیرممکن نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ دستیابی ایران به واکسن کرونا را تقریبا غیرممکن نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید