تماشا کنید؛ پخت روجیامو در خیابان های چین

به گزارش کولو، روجیامو نوعی ساندویچ گوشت است که با قرار دادن گوشت گاو یا گوسفند در میان نانی که از آرد گندم تهیه می گردد، گذاشته می گردد و با زیره سبز و فلفل مزه دار می گردد.

تماشا کنید؛ پخت روجیامو در خیابان های چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

ساندویج ها یکی از انواع غذاهای خیابانی بسیار پرطرفدار در همه کشورها است. ساندویچ گوشت هم معمولا هواداران زیادی دارد و عطر و بوی آن هوش از سر هر کسی می برد. در خیابان های شهر شیان چین که یکی از مناطق مسلمان نشین این کشور بوده، نوعی ساندویچ گوشت به نام روجیامو (Rou Jia Mo) از گوشت حلال گاو یا گوسفند تهیه می گردد.

برای تهیه روجیامو که در زبان چینی به معنای همبرگر یا ساندویچ گوشت است. ابتدا گوشت را به تکه های بسیار کوچک خرد می نمایند و سپس آن را در میان نانی به نام باجیمو می گذارند که خمیر آن با آرد گندم و نمک تهیه می گردد و در تنورهای گلی یا ماهی تابه پخته می گردد؛ البته ممکن است طرز پخت این نان محلی در میان فروشدگان مختلف کاملا متفاوت باشد.

روجیامو جزو قدیمی ترین ساندویج های دنیا است؛ زیرا تاریخ تهیه نان باجیمو و گوشت تکه تکه شده به سلسله های باستانی چین که 221 تا 225 سال پیش از میلاد در چین حکومت می کردند، می رسد. در ادامه شما را به تماشای کلیپ طرز تهیه این غذای چینی در خیابان های شهر شیان دعوت می کنیم.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 513

به "تماشا کنید؛ پخت روجیامو در خیابان های چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشا کنید؛ پخت روجیامو در خیابان های چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید