توسعه تجاری سازی محصولات سلول های بنیادی؛ بزودی

به گزارش کولو، خبرگزاری خبرنگاران-برای توسعه تجاری سازی محصولات و فرآورده های مبتنی بر سلول و بافت، حمایت از تولیدکنندگان این حوزه و در نهایت توسعه کشش بازار، اهمیت ویژه ای دارد.

توسعه تجاری سازی محصولات سلول های بنیادی؛ بزودی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنا براهمیت این موضوع 10 برنامه و اقدام ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در نظر گرفته شده است.

این برنامه ها و اقدامات شامل نیازسنجی بازار محصولات در کشور، حمایت از تبادل دانش فنی و انتقال فناوری از خارج از کشور، ایجاد ارتباط بین متخصصان و هلدینگ های سرمایه گذاری، حمایت از جذب سرمایه های ایرانیان مقیم خارج و یاری به افراد و شرکت ها جهت دریافت تسهیلات از صندوق های سرمایه گذاری می گردد.

بعلاوه دیگرِ این برنامه ها و اقدامات شامل حمایت از فراوری محصولات فناورانه در کشور، حمایت از ایجاد اتحادیه شرکت های مرتبط و تعامل با اتاق های بازرگانی، حمایت از افراد و شرکت ها برای کسب مجوز های فراوری، یاری به استانداردسازی فرآیند فراوری و استقرار تحقیق و توسعه و شرایط خوب فراوری، و حمایت از شکل گیری شتاب دهنده ها و موسسه های مشاوره ای در امر تجاری سازی ایده هاست.

در حال حاضر با توجه به شرایط طرح های زیرساختی و فناوری مصوب در ستاد سلول های بنیادی و بعلاوه دانشگاه های سراسر کشور مقدار بازار داخلی این محصولات که 90 درصد آن وارداتی است تا سال 1404 از نظر ریالی به حدود 1500 میلیارد ریال خواهد رسید.

در سال 1399، بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی دراختیار شرکت های دانش بنیان برای اجرای طرح های فناورانه نهاده شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2021

به "توسعه تجاری سازی محصولات سلول های بنیادی؛ بزودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه تجاری سازی محصولات سلول های بنیادی؛ بزودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید