دانشگاه لرستان برای اولین بار در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز نهاده شد

به گزارش کولو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: با کوشش های اجرا شده در طی سالیان گذشته و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، نام این دانشگاه برای اولین بار در فهرست رتبه بندی تایمز نهاده شد.

دانشگاه لرستان برای اولین بار در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز نهاده شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: با تلاش های اجرا شده در طی سالیان گذشته، تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، اصلاح آیین نامه ها پژوهشی در جهت گسترش فعالیت علمی با رویکرد کیفی و تلاش هرچه بیشتر اعضای هیئت علمی، نام دانشگاه لرستان در فهرست رتبه بندی معتبر تایمز نهاده شد؛ در حالی که در سال های گذشته، در این فهرست نبود و سال جاری برای اولین بار در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز نهاده شد.

فیضیان با اشاره به فعالیت ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه پژوهش و فناوری، همانند اصلاح آیین نامه های ارتقاء، پایه ترفیع سالیانه و تشویقی، تسهیل همکاری های بین المللی شامل مأمور کردن اعضای هیئت علمی در صورت داشتن شرایط، راه اندازی مجلات علمی پژوهشی به ویژه انگلیسی زبان، افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه، راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه، تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و مرکز تحقیقات بلوط، پژوهشکده زنبور عسل، اضافه نمود: امیدواریم در آینده میان مدت و بلندمدت، شاهد بهبود هر چه بیشتر رتبه و صندلی دانشگاه لرستان در نظام های رتبه بندی باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان شرح داد: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها است؛ پایگاه رتبه بندی تایمز جهت ارزیابی دانشگاه ها قسمتی از اطلاعات مورد احتیاج خود را از خود دانشگاه ها، قسمتی دیگر را از نظرسنجی ها و اطلاعات پژوهشی و استنادات را از پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس تهیه می نماید. تا سال 2014 یک دانشگاه در این رتبه بندی حضور داشته است. در سال 2015 دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان حضور داشته اند و در سال 2016 هشت دانشگاه و در نهایت در سال های 2019 و 2020 این تعداد به ترتیب به 29 و 40 دانشگاه افزایش یافت.

وی ادامه داد: اکنون با ورود 7 دانشگاه جدید از ایران، شاهد حضور 47 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع 1527 دانشگاه برتر دنیا از 93 کشور هستیم که خوشبختانه با تلاش های اجرا شده، دانشگاه لرستان نیز در این فهرست با رتبه 1200 در جمع دانشگاه های برتر دنیا، نهاده شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان اضافه نمود: در رتبه بندی تایمز 2021، بعضی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه لرستان، علوم پزشکی کردستان، محقق اردبیلی، علوم پزشکی کرمان، اراک، حکیم سبزواری، رازی کرمانشاه، تربیت معلم شهید رجائی و سیستان و بلوچستان که در سال گذشته در این رتبه بندی حضور نداشته اند، حضور یافته و بعضی دانشگاه ها که سال گذشته در این رتبه بندی حضور داشته اند، سال جاری نتوانسته اند در این فهرست دنیای، حضور داشته باشند.

وی گفت: به تازگی، در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام نیز رتبه جدید دانشگاه لرستان، 10 رتبه ارتقاء یافت؛ بر اساس نتایج منتشر شده رتبه بندی پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام، صندلی دانشگاه لرستان نسبت به سال گذشته، بهبود قابل توجهی داشته است؛ به طوری که در بین دانشگاه های جامع، از رتبه 50-42 به رتبه 40-31 ارتقاء پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1205

به "دانشگاه لرستان برای اولین بار در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه لرستان برای اولین بار در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید