رئیس جمهور مصر دولت های حامی دولت لیبی را تهدید کرد

به گزارش کولو، رئیس جمهور مصر با بیان اینکه کشورهای حامی تروریسم در لیبی باید بازخواست شوند، به طور ضمنی ترکیه و قطر را تهدید کرد.

رئیس جمهور مصر دولت های حامی دولت لیبی را تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور لیبی امروز (چهارشنبه) در کنفرانس آفریقایی صلح و توسعه گفت که مصر به نیابت از تمامی دنیا در حال مبارزه در مرز خود با لیبی است.

به نوشته ئبگاه شبکه الحدث، او گفت که مصر اولین کشوری است که از شرایط فعلی لیبی متضرر است و بزودی برای حل بحران در این کشور که بر امنیت مصر تأثیر گذاشته اقدام خواهد نمود.

السیسی بدون اشاره به طرح و برنامه خاصی گفت که حل و فصل کامل سیاسی بحران لیبی در عرض چند ماه صورت خواهد گرفت و تروریست ها دیگر نخواهند توانست نیرو و مهمات و سلاح به کشورهای همسایه از جمله مصر ارسال نمایند.

او بدون اشاره به کشور خاصی گفت که باید پاسخ سخت و همه جانبه ای به کشورهای حامی تروریسم در لیبی داده گردد. به احتمال قوی منظور السیسی از تروریسم دولت وفاق ملی لیبی است که در جنگ با شبه نظامیان خلیفه حفتر هستند. خلیفه حفتر و نیروهای وابسته به وی مورد حمایت همه جانبه دولت های مصر و امارات هستند.

رئیس جمهور مصر ادامه داد: گروههای تروریستی بدون حمایت شدید مادی و نظامی، قدرت جنگیدن بدین شکل را ندارند.

سخنان السیسی در حالی بیان می گردد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد (جزئیات بیشتر).

اردوغان روز گذشته نیز گفت که اگر دولت وفاق ملی درخواست بدهد، ترکیه حاضر است به اندازه مورد احتیاج به لیبی نیرو اعزام کند.

ترکیه و قطر از حامیان دولت لیبی در طرابلس هستند. در مقابل، مصر، امارات و عربستان سعودی نیز به حمایت اقتصادی و تسلیحاتی از خلیفه حفتر و شبه نظامیان وابسته وی در شرق لیبی، مشغول هستند و طبق گزارش ها، نیروهای خلیفه حفتر در پایگاهی در غرب مصر آموزش می بینند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 621

به "رئیس جمهور مصر دولت های حامی دولت لیبی را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور مصر دولت های حامی دولت لیبی را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید