سرلشکری باقری: آمریکایی ها در مقابل اقتدار ملت سر فرود آوردند

به گزارش کولو، رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی در جنوب کشور گفت: آمریکایی هایی که علیه بشریت جنایت های بسیاری نموده اند، مدعی شدند که به دلیل احتمال مرگ چند نفر از واکنش منصرف شدند؛ در حالی که آنان در مقابل اقتدار و مقاومت ایران سر فرود آوردند.

سرلشکری باقری: آمریکایی ها در مقابل اقتدار ملت سر فرود آوردند

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در همایش تجایل از پژوهشگران نیروهای مسلح که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار گردید، اظهارداشت: ایران اسلامی در دوره های مختلف در صندلی بالای علمی قرار داشته است و امروز نیز می تواند به قله های علم دنیای بازگردد.

وی اضافه نمود: پیش از انقلاب اسلامی، استکبار کاری کرد که روز به روز دنیا اسلام از جمله کشور ما به وارد نماینده علم تبدیل گردد؛ اما پس از پیروزی انقلاب این روند متوقف شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مطرح نمود: وقوع انقلاب به ما استقلال و باور ملی داد تا برای حرکت روبه جلو و تعالی ارزش های انسانی و علمی کمبودی نداشته باشیم. ما می توانیم با تکیه بر آموزه های اسلام و تاریخ ایران قله های علم را فتح کنیم.

سرلشکر باقری با بیان این که با وجود رویارویی با مسائل مختلف که ریشه در عناد دشمنان و مسائل مدیریت داخلی دارد، برای پیشرفت و رشد مانعی نداریم، گفت: ما بعضا دچار ناسپاسی می شویم و از انقلاب اسلامی احساس طلبکاری می کنیم و عکس العمل هایی نشان می دهیم که در شان ملت بزرگ ایران و نعمتی که از آن برخورداریم، نیست.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در چهل سال گذشته با همه کوتاهی های ما اتفاقات بزرگی رخ داد، گفت: در دوران دفاع مقدس ما جلوی استکبار دنیای ایستادیم و با تکیه بر دانش خود پیروز شدیم. پس از دوران دفاع نیز با وجود مسائل بسیار همان نسل جنگ توانستند پیروزی جنگ 33 روزه و پیروزی بر تروریست های النصره و داعش را رقم بزنند.

وی مطرح نمود: اگر یک رژیم تا دندان مسلح به یک گروه چریکی به نام حزب الله 33 روز 24 ساعته حمله نموده و در نهایت عقب نشینی می نماید نشان دهنده انتقال تجربیات دفاع مقدس است.

سرلشکر باقری با اشاره به حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن گفت: سربازی که روز اول تفنگ برای جنگیدن نداشت، امروز سازنده موشک و پدافندهوایی است، پرنده های دشمن را سرنگون و اهداف خود را در دور دست با موشک منهدم می نماید؛ شمه ای از روح انقلاب در آنها دمیده شده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین به سرنگونی پهپاد آمریکایی در جنوب کشور اشاره نمود و گفت: آمریکایی هایی که علیه بشریت جنایت های بسیاری نموده اند، مدعی شدند که به دلیل احتمال مرگ چند نفر از واکنش منصرف شدند؛ در حالی که آنان در مقابل اقتدار و مقاومت ایران سر فرود آوردند.

سرلشکر باقری پیشرفت های کشور را به برکت انقلاب دانست و توضیح داد: امروز هم ملت ما در بعد دفاع و امنیت سربلند و پایدار در جهت آرمان های خود حرکت می نماید و اجازه وقوع جنگی را نمی دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در راه ارتقا توان پژوهاشی هیچ محدودیتی نداریم، اضافه نمود: تمام کوشش ما این است که برنامه های پژوهشی مورد تامین اعتباری قرار بگیرد البته مدیران پژوهشی هم باید پیگیری نمایند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه پژوهشگران باید جهادی عمل نمایند، گفت: شما پژوهشگران باید مانند رزمندگانی باشید که در خلیج فارس برای دفاع از مرزهای آبی و توقیف شناور متخلف انگلیسی با ناو انگلیسی دست و پنجه نرم می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 305

به "سرلشکری باقری: آمریکایی ها در مقابل اقتدار ملت سر فرود آوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرلشکری باقری: آمریکایی ها در مقابل اقتدار ملت سر فرود آوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید