سفر با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت با قطار چینی ، عکس

به گزارش کولو، چین با اجرای آزمایش موفقیت آمیز دیگری از سیستم فوق سریع Maglev خود که اغلب به آن قطار پرنده پرسرعت می گویند، به یک نقطه عطف کلیدی در کوشش خود برای متحول کردن حمل ونقل دست یافته است.

سفر با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت با قطار چینی ، عکس

امیرمسعود عابدین- آزمایش اخیر چینی ها که در استان شانشی برگزار گردید، نقطه عطفی برای پروژه جاه طلبانه این کشور با هدف دستیابی به سرعت هزار کیلومتر بر ساعت بود. این آزمایش، در یک لوله 2 کیلومتری ساخته شده ویژه انجام شد که دارای محیطی با خلاء کم بوده و بر یکپارچگی و عملکرد سیستم های پیچیده قطار متمرکز است. این قطار با موفقیت سیستم تعلیق پایدار و ناوبری دقیق را به نمایش گذاشت و مسیر آن با پیش بینی های نظری همسو بود.

این پروژه جاه طلبانه هایپرلوپ، با همکاری دولت استانی شانشی و شرکت علوم و صنعت هوافضای چین، با هدف تعریف مجدد حمل ونقل ریلی انجام می گردد. به گفته رسانه های چینی، هدف نهایی این پروژه ایجاد قطارهای Maglev است که می توانند با سرعت های قابل مقایسه با هواپیما، روی زمین پرواز نمایند. خط آزمایشی این پروژه در مقیاس کامل که ساخت آن در آوریل 2022 شروع و در نوامبر 2023 تکمیل شد، در یانگگائو، نزدیک داتونگ واقع شده است.

این پروژه نوآورانه فناوری های هوافضا و ریلی را ادغام می نماید و زمینه را برای عصر جدیدی در حمل ونقل زمینی فوق سریع فراهم می نماید. قطارهای پرسرعت Maglev می تواند به یک جزء حیاتی از شبکه حمل ونقل چین تبدیل گردد و به طور بالقوه سفر مسافران را در خوشه های شهری بزرگ متحول کند. به عنوان مثال، آن ها ممکن است زمان سفر بین پکن و شانگهای را تنها به 90 دقیقه کاهش دهند (این مسافت با قطار پرسرعت سری G چهار ساعت و 20 دقیقه تا 4 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد).

کانسپت قطار شناور هایپرلوپ

مفهوم یک سیستم حمل ونقل که در یک لوله کم فشار کار می نماید، بیش از یک قرن است که مهندسان را مجذوب خود نموده است. با این حال، ایلان ماسک در سال 2013 بود که این ایده را در کانون توجه مدرن قرار داد.

منظره ماسک که در مقاله آلفای او به تفصیل توضیح داده شده است، یک روش حمل ونقل پیشگامانه را پیشنهاد می نماید که او آن را هایپرلوپ می نامد. ماسک این فناوری را به عنوان حالت پنجم حمل ونقل در نظر گرفت و آن را در کنار اتومبیل ها، قطارها، هواپیماها و کشتی ها قرار داد. هدف بلندپروازانه او ایجاد امکان حمل ونقل سریع بین شهرهای بزرگ مانند لس آنجلس و سانفرانسیسکو، نیویورک و واشنگتن دی سی در کمتر از 30 دقیقه بود. ماسک پیشنهاد کرد که چنین تحولی می تواند با کاهش شدید زمان سفر و دسترسی بیشتر به شهرهای دور، نحوه زندگی و کار ما را متحول کند.

علیرغم منظره امیدوارنماینده، فناوری هایپرلوپ با موانع قابل توجهی روبرو است. در سال 2020، شرکت ماسک، هایپرلوپ وان، اولین آزمایش خود را با مسافران انسانی انجام داد.

در حالی که بعضی از منتقدان استدلال می نمایند که پروژه هایپرلوپ بیش از حد جاه طلبانه است، رسانه های چینی می گویند که این کانسپت در کشورهایی مانند چین که دارای جمعیت انبوه و زیرساخت ریلی قوی است، ماندگارتر است.

منبع: eurasiantimes

58322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مرداد 1403 بروزرسانی: 21 مرداد 1403 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2317

به "سفر با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت با قطار چینی ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت با قطار چینی ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید