شگردم را از شب های زندان دارم

به گزارش کولو، دریچه های فاضلاب، تا بوده، سوژه خوبی برای سارقان بوده است. دریچه های چدنی که حتی اگر به عنوان ضایعاتی به فروش برسانند، درآمدی قابل توجه برای دزدان به همراه خواهد داشت.

شگردم را از شب های زندان دارم

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ضمیمه تپش، اما شگرد سرقت این دریچه ها همیشه یکی نیست و اعضای این باند که دو دوست هم بساطی هستند برای سرقت این دریچه ها ایده ای خاص و عجیب است.

شگردی که در زمان اجرایش بی شک افراد زیادی از محل سرقت عبور کرده و روح شان هم از این ماجرا باخبر نشد.

سردسته این باند یا بهتر بگویم صاحب خودرویی که خودرویش نیز یک جورهایی همدست سارقان در این سرقت ها بود، در گفت وگو با تپش از شگردشان می گوید.

چطور سرقت می کردید؟

برای این که کسی متوجه سرقت هایمان نشود، با کمک خودرویم سرقت را انجام می دادیم.

چطوری با کمک خودرو سرقت می کردید؟

در خیابان ها گشت می زدیم و در کنار دریچه های چدنی فاضلاب توقف می کردیم. من کاپوت ماشین را بالا می زدم و خودم را مشغول تعمیر خودرویم می کردم. اینجا بود که کار همدستم شروع می شد و او سراغ دریچه هایی که در چند قدمی خودرو قرار داشت می رفت و آنها را سرقت می کرد. خودرو نقش استتار همدستم را بازی می کرد و اجازه نمی داد کسی متوجه او و سرقت دریچه شود. بعد از سرقت هم دریچه را داخل صندوق می گذاشتیم و سراغ دریچه بعدی می رفتیم.

هیچ می دانی که 10 نفر به خاطر سرقت دریچه فاضلاب، داخل چاله های فاصلاب افتاده اند و پایشان شکسته شده است؟

وقتی دستگیر شدیم از این موضوع باخبر شدم. باور کنید اعتیاد و خماری و نشئگی اجازه نمی دهد که به جوانب امر فکر کنی. حتی اجازه نمی دهد فکر کنی که ممکن است دستگیر شوی. به تنها چیزی که فکر می کنی فرار از خماری مواد است و همین. ولی وقتی از این ماجرا باخبر شدیم حسابی عذاب وجدان گرفتیم.

چه مدت است این کار را می کنید؟

دو یا سه ماهی می شود. چند هفته بعد از این که از زندان آزاد شدیم رفتیم سراغ سرقت دریچه فاضلاب.

چطور ایده این کار به ذهنت رسید؟

شب های زندان، خیلی طولانی است و برای همین بیشتر مواقع دور هم جمع می شویم و هر کسی از خاطراتش و درنهایت از شگردهایش می گوید. به هرحال وقتی شگردهای مختلف را می شنوی سعی می کنی بهترین را انتخاب کنی و به این فکر می افتی که تو هم از این شگردها برای پولدار شدن استفاده کنی.

با همدستت چطور آشنا شدی؟

پای بساط مواد مخدر. یک پاتوق دارم که بیشتر مواقع برای تهیه مواد و مصرفش به آنجا می رفتم و در آنجا با شهرام دوست شدم. اوضاع مالی مان خوب نبود و وقتی دیدم شهرام هم اوضاع و احوالش مثل من هست موضوع را به او گفتم و تصمیم به سرقت گرفتیم.

دریچه ها را چند می فروختی؟

دریچه های بزرگ را به ضایعاتی ها 40هزار تومان و دریچه های کوچک را 30هزار تومان.

قیمت دریچه ها چند است؟

قیمت واقعی را که نمی دانم اما بعید می دانم از 800هزار تومان کمتر باشد.

پیش از این به چه جرمی زندان افتادی؟

شرارت، از بچگی دنبال دعوا بودم و هر روز پدرم باید می آمد مدرسه که چرا همکلاسی ام را زده ام. همین دعواها باعث اخراجم شد، گرچه خودم هم درسخوان نبودم. یک روز هم به خاطر همین دعواها زدم دماغ و چشم یک نفر را ترکاندم و افتادم زندان. ای کاش همان موقع که آن طور دعوا می کردم و هنوز سن وسالی نداشتم پدر و مادرم مرا دکتر می بردند تا خشونت در وجودم خاموش شود.

با پول هایی که از سرقت ها به دست می آوردی چه کار می کردی؟

یک معتاد پول را برای چه می خواهد، برای خرج مواد مخدرش. اگر این لعنتی نبود که دنبال کار خلاف نمی رفتیم چه برسد به این که برای اجرای کار خلاف طراحی و برنامه ریزی کنیم.

چه شد که معتاد شدی؟

عشق در یک نگاه زندگی مرا خراب کرد. چند سال قبل یک دختری به عنوان مسافر سوار خودرویم شد و از همان ابتدا طرح دوستی ریخت. من هم که یک دل نه صد دل عاشقش شده بودم، به او پیشنهاد دوستی دادم. همان شب مرا به یک مهمانی دعوت کرد و به من حشیش داد تا بکشم. اول نمی خواستم بکشم اما دلم نمی خواست جلوی او کم بیارم و می خواستم به او ثابت کنم برای عشقش هر کاری می کنم. او مدتی بعد مرا ترک کرد و من ماندم و دنیای خماری و عشق از دست رفته. جالب است انگیزه اش از رهایی من را اعتیادم مطرح نمود. گفت نمی تواند با یک معتاد دوست باشد چه برسد به این که بخواهد با من زندگی کند.

ضمیمه تپش روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1575

به "شگردم را از شب های زندان دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگردم را از شب های زندان دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید