ظریف در مصاحبه با خبرنگاران: مقامات ایران و آمریکا در نیویورک دیدار نمی نمایند، عمان پیامی از طرف آمریکا نداده است

به گزارش کولو، وزیر امور خارجه نسبت به احتمال دیدار مقام های ایران و آمریکا در نیویورک واکنش نشان داد.

ظریف در مصاحبه با خبرنگاران: مقامات ایران و آمریکا در نیویورک دیدار نمی نمایند، عمان پیامی از طرف آمریکا نداده است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که آیا قرار است شما در آینده نزدیک با مقام آمریکایی از جمله پمپئو دیدار کنید؟گفت: خیر؛ دیداری صورت نمی گیرد.

  • بیشتر بخوانید
    1. برجام، ترامپ و بسته اروپایی در گفتگوی تفصیلی با تخت روانچی: به اروپا گفته ایم اقدام بعد از تحریم ارزشی ندارد
    2. اختصاصی: معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور: صریح می گویم،مذاکره با آمریکا فایده ای ندارد، شایعه مذاکره به وسیله عمان دروغ است

      وی در مورد تحلیل بعضی رسانه ها درباره احتمال دیدار مقام های ایرانی و آمریکایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: خیر. قرار نیست، دیداری صورت بگیرد.ما بارها موضع خود را اعلام کردیم. درباره پیشنهاد اخیر ترامپ نیز موضع رسمی هم از سوی رئیس جمهور و هم از سوی ما اعلام شد.آمریکایی ها صداقت ندارند. ضمن اینکه آنها درگیر اعتیاد خود هستند، اعتیاد تحریم اجازه نخواهد داد که گفت و گویی صورت بگیرد.

      پیامی از سوی آمریکا با واسطه طرف عمانی نبوده و نیست

      وزیر امورخارجه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پیامی از سوی آمریکا با واسطه طرف عمانی داده گردد؟، گفت: خیر پیامی نیست و پیامی وجود ندارد.

      ظریف در پاسخ به این پرسش که رفت و آمد شما به عمان و همین طور سفر احتمالی آقای بن علوی به تهران این احتمال را تقویت نموده است که این کشور نقش واسطه را قرار است بازی کند، توضیح داد: اساساً ما در سیاست خارجه روابط دو جانبه با همسایگان و دوستانمان داریم. اینطور نیست که برای هدف سومی رفت و آمد با کشوری داشته باشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 501

به "ظریف در مصاحبه با خبرنگاران: مقامات ایران و آمریکا در نیویورک دیدار نمی نمایند، عمان پیامی از طرف آمریکا نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در مصاحبه با خبرنگاران: مقامات ایران و آمریکا در نیویورک دیدار نمی نمایند، عمان پیامی از طرف آمریکا نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید