مدل های جالب و شیک جایگاه نیمکتی ناهارخوری [ طرح های 1400]

به گزارش کولو، نیمکت ها بیشتر در محیط های عمومی مانند رستوران ها یا فضای بیرون خانه دیده می شوند و کمتر کسی آنها را در چیدمان داخلی خانه اش قرار می دهد. جایگاه نیمکتی ناهارخوری برترین فرصت و برترین مکان برای آوردن طرح های جالب نیمکت به دکوراسیون است، نیمکت ها در برخی شرایط حتی نسبت به جایگاه های تکی هم کارایی بهتری ارائه می دهند. در این مطلب با انواع جالب چنین طرح هایی بهمراه فواید و مزایای آنها آشنا خواهیم شد.

مدل های جالب و شیک جایگاه نیمکتی ناهارخوری [ طرح های 1400]

چنین جایگاه هایی با توجه به طرح و شکل و فرم خود، مزایای فراوانی دارند که استفاده از آنها را برای سالیان متمادی در فضاهای بیرونی ممکن ساخته است اما همین جایگاه نیمکتی زیبا را می توان به راحتی در فضاهای داخلی هم به کار برد. شاید یکی از عظیم ترین عللی که بعضی افراد تمایلی به استفاده از آنها در منازل ندارند! نبود تبلیغات مناسب جهت فرهنگ سازی استفاده از آنها در فضای داخلی می باشد اما می توان حتی بدون اینگونه تبلیغات هم به راحتی و با در نظر گرفتن زیبایی بسیار زیاد این نیمکت ها آنها را در منزل و آشپزخانه ها به خوبی استفاده نمود زیرا سالیان سال است در بسیاری کشورهای پیشرو از اینگونه طرح ها به وفور استفاده می گردد.

جایگاه های تکی معمولی یا راحتی عمدتا به نیمکت ها ترجیح داده می شوند اما در سرانجام انتخابی صحیح تر خواهد بود که با شرایط فضا همخوانی داشته و برترین کارایی را ارائه بدهد. جایگاه های نیمکتی را می گردد بنوعی مدل هیبرید بین جایگاه معمولی و مبل راحتی دانست و دقیقا به همین خاطر است که در بعضی جاها نیمکت کارایی بیشتری نسبت به جایگاه معمولی و مبل راحتی ارائه می دهد. مثلا استفاده از نیمکت وقتی میز ناهارخوری کنار دیوار قرار داده شده خیلی بهتر از جایگاه معمولی است، در چنین شرایطی نیمکت به آسانی بین میز ناهارخوری و دیوار قرار خواهد گرفت ولی جایگاه تک نفره، کارایی لازم را نخواهد داشت، بعلاوه جایگاه نیمکتی ناهارخوری فضا را خیلی دنج تر و گرم تر هم نشان می دهد.

چیدمانی که به وسیله بسیاری از طراحان چیدمان داخلی توصیه می گردد، استفاده از جایگاه های معمولی در کنار نیمکت است، طوریکه یک طرف نیمکت قرار بگیرد و طرف دیگر میز جایگاه تک نفره استفاده گردد. چیدمان اطراف میز ناهارخوری با نیمکت و جایگاه تک نفره آزادی عمل بیشتری به مهمانان یا اعضای خانواده داده و هر شخصی می تواند گزینه ای را که با آن راحت تر است انتخاب کند، بعلاوه به این مورد هم توجه داشته باشید که چیدمان سیستماتیک و متقارن همواره زیبا بنظر نمی رسد گاهی اوقات باید از چیدمان های متفاوت و متنوع هم استفاده کرد. همین دو عامل ساده احساس رضایت مهمانان را در پی خواهد داشت. بعلاوه با توجه به تغییر خلق و خو و اخلاقیات افراد در این روزها، دیگر نمی توان برای چند میهمانی که با هم به منزل تشریف می آورند فقط یک نوع دکوراسیون و… در نظر گرفت! بلکه می توان انواع جایگاه و نیمکت را برای انواع سلیقه ها در اطراف میز ناهارخوری قرار داد تا هر فردی با توجه به علایق خود، یکی را انتخاب نماید به این شکل هم از نظر انواع غذا و… حسابی به میهمان ها خوش خواهد گذشت و هم در خصوص انتخاب جایگاه نیمکتی مورد علاقه خود در میز ناهارخوری.

همانطور که در بالا گفتم ترکیب جایگاه نیمکتی ناهارخوری با جایگاه معمولی برای ایجاد تنوع در دکوراسیون گزینه ای بسیار عالی است. البته منظورم فقط استفاده از طرح های ثابت نیست شما می توانید طرح نیمکت چوبی را متفاوت با مدل جایگاه تک نفره انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که مدل های انتخاب شده با یکدیگر هماهنگی داشته باشند تا پیوستگی بین اجزای دکوراسیون هم حفظ گردد. حتما لازم نیست شکل ها با هم فرق داشته باشند گاهی اوقات رنگ متفاوت هم کاملا کافی بوده و دکوراسیون میز ناهارخوری را شیک و مجذوب نماینده نشان می دهد.

پیوستگی را می گردد به طرق مختلف در دکوراسیون حفظ کرد. مثلا نیمکت های چوبی خیلی عالی با دیوار و پرده ها و قالیچه خاکستری مچ می گردد. میز و جایگاه هم اگر چوبی باشند قطعا نیمکت چوبی کاملا با ظاهر کلی ترکیب خواهد شد. نیمکت ها هم مانند جایگاه ها انواع متفاوتی دارند. برای مثال شکل زیر مدلی را نشان می دهد که هم راحتی جایگاه های تک نفره را دارد و هم هر فردی فضای مخصوص به خود را برای نشستن خواهد داشت.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

یکی از مزیت های عظیم جایگاه نیمکتی ناهارخوری این است که همزمان افراد زیادی می توانند روی آن بشینند، برخلاف جایگاه های تک نفره که طبیعتا فقط برای یک نفر در یک زمان مناسب خواهند بود. بنابراین اگر مهمانی های زیادی در خانه برگزار می کنید یا اینکه تعداد افراد دور میز مدام تغییر می نمایند نیمکت گزینه بهتری از جایگاه خواهد بود.

همانطور که تا الان مشاهده کردید بیشتر مدل های آورده شده در این پست نیمکت های پشتی دار هستند نام صحیح این نیمکت ها، بنکت است اما در ایران به همان نام نیمکت های پشتی دار شناخته می شوند، این نیمکت ها بیشتر همراه با پوشش پارچه ای یا چرمی هستند که طبیعتا نسبت به مدل های بدون پوشش و ساده چوبی، راحتی و احساس دنجی بیشتری خواهند داشت. شاید عده ای تصور نمایند که یکی از عظیم ترین دلایلی که در بسیاری از رستوران ها و غذاخوری های خیلی لوکس داخل و خارج از کشور از همین نیمکت های پشتی دار یا بنکت ها استفاده می نمایند به سبب راحتتر بودن مشتری ست در حالی که راحتی مشتری فقط یکی از مولفه هایی ست که صاحبان چنین مکان هایی را ترغیب به استفاده از اینگونه نیمکت ها می نماید بلکه علت اصلی، همان چیزی ست که قبلتر اسم شد یعنی، صمیمیت، راحتی و دنجی در زمان استفاده از اینگونه نیمکت های دوست داشتنی ست. خیلی ها حتی بنکت ها را راحت تر از جایگاه های تک نفره برای میز ناهارخوری می دانند چرا که هم کار با آنها آسان است و همینکه صمیمیت بیشتری اطراف میز حاکم خواهد شد. البته بعضی افراد هم دوست دارند تنها بنشینند بنابراین همانطور که در بالا گفتم برترین راه ترکیب جایگاه و نیمکت اطراف میز ناهارخوری است.

خیلی از نیمکت ها صاف و مستقیم هستند اما مدل های منحنی شکل هم وجود دارد. مدل های صاف و مستقیم فقط بدرد میزهای مستطیلی و مربعی می خورند و برای میزهای دایره ای و بیضی شکل کارایی نخواهند داشت. برای میزهای دایره ای و بیضوی باید از نیمکت های منحنی شکل استفاده کرد. البته پیدا کردن چنین نیمکت هایی سخت تر از مدل های عادی است و به همین علت باید قبل از انتخاب میز به این نکته توجه داشته باشید.

منبع: اتاق
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1779

به "مدل های جالب و شیک جایگاه نیمکتی ناهارخوری [ طرح های 1400]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های جالب و شیک جایگاه نیمکتی ناهارخوری [ طرح های 1400]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید