جهت موفقیت ریچارد برانسون، از زمین به فضا

به گزارش کولو، یک فرهنگ خدماتی اغلب توسط شخصیت های داخل یک شغل راهنمایی می گردد. این فرهنگ از بالا می آید و در سرتاسر شرکت به پایین نفوذ می کند. سر ریچارد برانسون، میلیاردر و قهرمان جانی سرمایه گذاری مخاطره آمیز به سبک و شیوه خودش، بهترین های هر چیزی را مجسم می کند. وی با اندیشه شخصی از زندگی ات تمام و کمال بهره ببر صنایع را به هر وسعتی که می خواهد، می کشاند؛ از تجارت ویرجین تا خطوط هواپیمایی، تلفن ها و به تازگی گردشگری فضایی با شرکت ویرجین کهکشانی. البته با وجود این شیوه زندگی سریع و حتی خرید جزیره خصوصی، باز هم با یک هواپیمای شخصی سفر نمی کند. او سعی دارد به حقایق نزدیک باشد و به وسیله سفر با خط هوایی خودش و گذراندن 6 ساعت در هر پرواز و اختلاط با مسافران و بهره بردن از واکنش های آنان، با مصرف کنندگانش در تماس باشد.

جهت موفقیت ریچارد برانسون، از زمین به فضا

طی 25 سال گذشته، وی برند ویرجین خود را به صورت قلمرویی پهناور از انواع گوناگون خدمات درآورده است که شامل خدمات تلفن همراه، خدمات حمل و نقل، خطوط راه آهن و حتی لباس های مخصوص جشن عروسی و نیز صفحه گرامافون اصل و خطوط هواپیمایی ارزان قیمت می گردد. تصویر شخصی وی بیانگر یک روحیه بی قید و شرط، پر از شور و انرژی جوانی، اهل ریسک و فکرهای بزرگ است و او این امتیاز برندش را در تمام محصولات خود به کار می گیرد. در سال 2005، مجله فوربس دارایی های وی را با وجود تمام فراز و نشیب های اقتصادی طی یک دهه گذشته بیش از 4 میلیارد دلار تخمین زد. در حال حاضر وی راهنمایی بیش از 200 شرکت را با پیدا کردن راه سخت در جنگل، درس دریافت از اشتباه ها، فرادریافت نکته های خوب و فرادریافت هنر بقا و زنده ماندن برابر دانسته است. وی نخستین شغلش را از سن 16 سالگی در یک مجله ملی به نام دانشجو شروع کرد.

برانسون با وجود توانگری شخصی اش، شخصیت یک فرد عادی را برای خود حفظ نموده است و سبک پوشش غیررسمی، رفتار فروتنانه و توجه او به عرف نمایانگر این شخصیتش می باشد. وی نگرانی ها و نیازهای مصرف کنندگان و کارمندانش را درک می کند و همانند مجرایی برای سیراب نمودن این نیازها عمل می کند. ممکن است به نظر برسد او فقط جهت سرگرمی به یک تجارت جدید دست می زند، اما در واقع برای این کار حساب و کتاب های بسیاری انجام می دهد. او می گوید: زمان وارد شدن به یک تجارت وقتی است که احساس می کند دیگران توان انجام دادن این کار را ندارند و زمانی است که وی احساس می کند ویرجین می تواند یک تجربه بسیار بهتر برای مصرف کننده فراهم نماید.

به تازگی اندیشه پرواز به فضا عطش برانسون را برای ماجراجویی و پیشگام بودن سیراب نموده است. ویرجین گالاکتیک در سال 1991 تأسیس شد و بعدها با برنده جایزه X انصاری به نام کرت روتان از اسپیس شیپ وان شریک شد. این شرکت مشغول ساخت یک فضاپیما با 7 جایگاه برای پرتاب به فضا از سال 2008 می باشد. به گفته برانسون، این سرحد نهایی وی می باشد. او در رقابت با شرکت پلنت اسپیس که انشعابی از تیم کانادین ارو است، به سرعت در حال راه اندازی نخستین سفر گردشگری در فضا با هزینه ای بیش از یک میلیارد دلار می باشد که به 200 دارنده بلیت های 236 هزار دلاری امکان تجربه 30 دقیقه بی وزنی در فضا را طی یک سفر سه ساعته می دهد. وی همچنین با مقامات نیومکزیکو پیرامون ایجاد نخستین و تنها ایستگاه فضایی تجاری شخصی مذاکراتی انجام داده است و 40 هزار نفر برای پروازهای آینده ثبت نام نموده اند.

برانسون همچنین طرح وفاداری نهایی را برای کسانی که به تکرار با ویرجین آتلانتیک پرواز می کنند، در دسامبر 2005 به کار گرفت. وی پیشنهاد یک سفر رایگان به فضا در سال 2008 را برای آن دسته از اعضای کلوپ داد که بتوانند دست کم 2 میلیون مایل با ویرجین آتلانتیک پرواز کنند. او همچنین میخواهد درآمد حاصل از سفرهای اولیه را دوباره به این کار بازگرداند تا با ارزان کردن هزینه سفر در آینده، فرصت مسافرت به فضا را برای همگان فراهم نماید. هدف وی ایجاد شرکتی است که می تواند آرزوها را محقق سازد.

در سپتامبر 2006، برانسون تمام سود به دست آمده از خط هواپیمایی و تجارت راه آهن خود را که حدود 5/3 میلیارد دلار طی 10 سال آینده برآورد می شد، در مبارزه با گرم شدن دنیا خرج نمود و به فهرست رو به رشد میلیاردرهایی پیوست که مبالغ هنگفتی را صرف امور با ارزش می کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 772

به "جهت موفقیت ریچارد برانسون، از زمین به فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت موفقیت ریچارد برانسون، از زمین به فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید