معلمان مدارس غیردولتی مظلوم ترین قشر جامعه هستند، صدای این معلمان را بشنوید!

به گزارش کولو، باورش سخت است اما معلمانی هستند که به اندازه دیگر معلمان و حتی شاید بیش از آن ها فعالیت می نمایند؛ اما نادیده گرفته شده و با حقوق بسیار بسیار پایین و بدون مزایا در حال ارائه خدمت به جامعه آموزشی کشور هستند.

معلمان مدارس غیردولتی مظلوم ترین قشر جامعه هستند، صدای این معلمان را بشنوید!

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، در حالی که مطالبات متفاوت معلمان رسمی آموزش وپرورش در حوزه معیشت، حقوق و مزایا و فوق العاده های شغل و ... هنوز با کم توجهی این وزارتخانه و دولت روبرو است، باورش سخت است اما جمع کثیری از معلمان مدارس غیردولتی هستند که به همان اندازه دیگر معلمان و حتی شاید بیش از آن ها فعالیت می نمایند؛ اما به کل در طرح های مختلف استخدامی و رفاهی نادیده گرفته شده و با حقوق بسیار بسیار پایین و بدون مزایای شغلی خود در حال ارائه خدمت به جامعه آموزشی کشور هستند.

معلمان مدارس غیردولتی مظلوم ترین قشر جامعه ما هستند

سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش وپرورش به عنوان ناظر بر فعالیت این مدارس محل خدمت این معلمان شاید بهترین توصیف را از آن ها داشته باشند.

مجتبی زینی وند در مصاحبه با خبرنگار حوزه آموزش وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، در مورد موضوع استخدام معلمان مدارس غیردولتی و شرایط آن ها گفت: من به عنوان مسئول سازمان مدارس غیردولتی آرزویم این استکه مسئولان مربوطه حداقل امتیازی برای استخدام معلمان مدارس غیردولتی که برخی از آن ها بسیار خلاقانه و باانگیزه مشغول به کار هستند، در نظر بگیرند.

وی افزود: همان طور که به وزیر قبلی و همچنین به وزیر فعلی آموزش وپرورش پیشنهاد دادم که در بحث استخدام اگر قرار است امتیازی برای کسی قائل شوند، این امتیاز باید به معلمان مدارس غیردولتی تعلق گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش وپرورش ادامه داد: روز یکشنبه گذشته هم با برخی از دوستان در مجلس مصاحبه کردم و خواهش من این بوده است که اگر امکان دارد امتیازی برای معلمان مدارس غیردولتی در بحث استخدام قائل شوند.

وی تأکید کرد: معلمان مدارس غیردولتی با حقوق وزارت کار و با بیمه بالا و باانگیزه بالا در حال کار هستند و اگر دولت قرار است در حق این ها لطفی کند، بهترین کار است که برایشان امتیازی برای استخدام در نظر بگیرند.

زینی وند توضیح داد: با این که این امر در اختیار من نیست و مربوط به حوزه سازمان استخدامی کشور است؛ اما پیگیر بوده و هستم و تقاضا کردم و متقاضی بودم و پیشنهاد داده ام و آرزوی قلبی من این است که برای این معلمان امتیازی برای استخدام در نظر گرفته گردد.

گویا بی توجهی به تقاضاها، انتظار برای تجمیع خواسته های و نیازهای دیده و برطرف نشده اقشار باارزش فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما و در نهایت اعتراض خبرنگارانن به شرایطشان به عادت زشت مدیران تبدیل شده و تا اعتراضی نگردد هیچ تلاشی برای برطرف مسائل اتفاق نمی افتد.

وی تأکید کرد: معلمان مدارس غیردولتی مظلوم ترین قشر در جامعه ما هستند که باانگیزه و خلاقانه کار می نمایند، وقت گذاری بسیار زیادی دارند؛ اما به هر طریق هیچ گونه امیدی برای استخدام ندارند چه بهتر است که این قانون را اصلاح نمایند، همان طور که به سایرین ازجمله مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت حقی داده شد این حق به معلمان مدارس غیردولتی هم داده گردد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش وپرورش توضیح داد: این کار نه تنها مسئله ای ایجاد نمی کند بلکه نظام تعلیم و تربیت از توانمندی معلمان خلاق و فعال مدارس غیردولتی بهره مند می گردد و از طرف دیگر برای این معلمان ایجاد انگیزه می گردد تا در این مدارس حضور بهتر و فعال تری هم داشته باشند.

وی گفت: امیدوارم شما اهالی رسانه هم پیگیر مسائل این عزیزان شوید و ما هم حتماً پیگیری ها را ادامه می دهیم.

گویا بی توجهی به تقاضاها، انتظار برای تجمیع خواسته ها و نیازهای دیده و برطرف نشده اقشار باارزش فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما و در نهایت اعتراض این اقشار به شرایطشان به عادت زشت مدیران ما تبدیل شده و تا اعتراضی نگردد، هیچ تلاشی برای برطرف مسائل اتفاق نمی افتد. حال با نادیده گرفته شدن خواسته بحق جمع کثیری از معلمان مدارس غیردولتی روبرو هستیم که در تأمین آن قانون گذاران مجلس و دولتمردان به ویژه سازمان امور استخدامی و آموزش وپرورش باید به موقع و پیش از اعتراض این قشر از جامعه اقدامی انجام دهند.

4145/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1078

به "معلمان مدارس غیردولتی مظلوم ترین قشر جامعه هستند، صدای این معلمان را بشنوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلمان مدارس غیردولتی مظلوم ترین قشر جامعه هستند، صدای این معلمان را بشنوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید