تور ارزان فرانسه: مکرون بی سر و صدا رنگ پرچم فرانسه را تغییر داد

به گزارش کولو، بر اساس گزارش یک رسانه انگلیسی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، اخیرا تغییری ظریف را در رنگ پرچم کشورش اعمال نموده است.

تور ارزان فرانسه: مکرون بی سر و صدا رنگ پرچم فرانسه را تغییر داد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

روزنامه دیلی میل گزارش کرد، طیف رنگ آبی که یکی از سه رنگ پرچم فرانسه را تشکیل می دهد اکنون به سرمه ای و طیفی تیره تر از رنگ آبی قبلی به کار برده شده در این پرچم، گرویده است.

به گزارش Europe 1، این تغییر رنگ که به وسیله الیزه تایید شده، سال گذشته و در کوشش برای پیوند یافتن مجدد با پرچم سال 1793 فرانسه - نمادی از انقلاب فرانسه - اعمال شده است.

این تصمیم بحث های زیادی در دولت ماکرون به راه انداخته و رسانه ها گزارش داده اند که از نظر بعضی مقامات فرانسوی این رنگ نو زشت است، در حالی که ماکرون از نظرش این آبی تیره تر شکیل تر است.

این پرچم نو در ساختمان های دولتی در سراسر مرکز فرانسه از جمله کاخ الیزه و مجلس ملی این کشور نصب شده است. با وجود این که ماکرون عامل اتخاذ این تصمیم بوده اما گزارش شده که آرنو جولنز، مدیر عملیاتی او، در پشت این اقدام بوده است.

این پرچم اولین بار در دهه 1790 در جریان انقلاب فرانسه و پس از تأسیس اولین جمهوری فرانسه در سال 1792 استفاده شد. این جمهوری طبق قانون اساسی 1793 مجموعه ای از تغییرات اساسی را شامل تعهد به دموکراسی سیاسی، حق رای مردان و اجرای برابر قانون برای همه اعمال کرد.

این پرچم سه رنگ که به وسیله ژاک لوئی دوید طراحی شد، رسماً در سال 1794 به عنوان پرچم ملی فرانسه به تصویب رسید.

نسخه کم رنگ تر این پرچم در سال 1976 به وسیله والری ژیسکار دستن، رئیس جمهور وقت فرانسه، برای استفاده در سخنرانی های دولتی پخش شده از تلویزیون معرفی گردید.

طبق گزارش Europe 1، علت این تصمیم این بود که پرچم فرانسه هنگام به نمایش در آمدن در کنار پرچم اتحادیه اروپا با آن تداخل پیدا نکند و بنابراین همان طیف از آبی برایش انتخاب شد.

آبی و قرمز رنگ های سنتی پاریس هستند و در انقلاب فرانسه به وسیله شبه نظامیان استفاده می شدند. پس از تشکیل جمهوری در فرانسه، رنگ سفید برای ملی کردن این نماد به آن اضافه شد. این سه رنگ گهگاه نشانه سه عنصر شعار انقلاب فرانسه شامل آزادی (آبی)، برابری (سفید)، برادری (قرمز) در نظر گرفته می شوند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1916

به "تور ارزان فرانسه: مکرون بی سر و صدا رنگ پرچم فرانسه را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: مکرون بی سر و صدا رنگ پرچم فرانسه را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید