نمکی: ایران تا 3 ماه آینده قطب فراوری واکسن کرونا در منطقه خواهد شد

به گزارش کولو، وزیر بهداشت گفت: در دو سه ماه آینده ایران به یکی از قطب های بسیار مهم واکسن سازی کرونا در منطقه تبدیل خواهد شد و یکی از صادرکنندگان واکسن کرونا در دنیا خواهیم بود.

نمکی: ایران تا 3 ماه آینده قطب فراوری واکسن کرونا در منطقه خواهد شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صبح امروز سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم بهره برداری از مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف کشور گفت: امروز ما در این باتلاق سهمگین کرونا گرفتار شدیم، اما توانستیم حداقل 2500 تخت آی سی یو و صد ها تخت در کشور راه اندازی کنیم. تمام کوشش ما این بود که هیچ بیماری پشت در بیمارستان نماند. از طرف دیگر خوشبختانه تولیدات بسیار زیادی در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی داشته ایم.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم تا اردیبهشت ماه با اندکی حمایت بیشتر این 1400 پروژه ای که تا سال 1400 قول دادیم را افتتاح کنیم.

وزیر بهداشت اعلام کرد: دستاورد های این وزارتخانه در ایجاد مراکز درمانی متعدد در کشور بسیار مؤثر بوده و امسال به عنوان اولین سال قبل و بعد از انقلاب 11 هزار تخت بیمارستانی تا اردیبهشت می افزاییم و تعداد زیادی خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت هم به بهره برداری می رسد. هر کدام از این خانه های بهداشت برای محرومین مملکت نقطه امید است و ممکن است یک پروژه گرانقیمت مالی نباشد، بهره برداری می گردد که حتماً برای آینده مملکت و برای کاهش هزینه های سنگین نظام سلامت بسیار سودمند است. شهر های قدس، ملارد، شهریار و اسلامشهر حتی یک تخت بیمارستانی نداشتند. تا آخر سال 2 هزار تخت در حاشیه تهران راه اندازی خواهد شد.

نمکی گفت: پروژه های بهداشتی و درمانی هر هفته در نقطه ای کشور راه اندازی و افتتاح می گردد. 1400 پروژه بهداشتی و درمانی تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد. در دو سه ماه آینده ایران به یکی از قطب های بسیار مهم واکسن سازی کرونا در منطقه تبدیل خواهد شد و یکی از صادر کنندگان واکسن کرونا در دنیا خواهیم بود.

همچنین در این مراسم معاون توسعه منابع وزیر بهداشت گفت:70 درصد تخت های ویژه در همین دولت راه اندازی شده و فقط 30 درصد این تخت ها در امسال بوده است. در حوزه تأمین اکسیژن برای مراکز درمانی کشور نیز تا قبل از سال 92، 98 هزار لیتر اکسیژن یعنی برای 20 هزار نفر در روزانه امکان تهیه اکسیژن داشتیم، اما اکنون این میزان به 326 هزار لیتر در دقیقه رسیده است. اکنون 65 هزار بیمار در دقیقه می توانند از 100 هزار لیتر اکسیژن لازم بهره مند گردد. 94 درصد بیمارستان ها در تهران فرسوده بوده است، اما اکنون 12 بیمارستان در حاشیه تهران با 560 تخت به بهره برداری رسیده است.

کامل تقوی نژاد گفت: در حال حاضر 26 پروژه با 8700 تخت بیمارستانی در استان تهران در حال احداث است. در غرب تهران با حدود 2.5 میلیون جمعیت مشکلاتی در حوزه مراکز درمانی داشتیم، اما اکنون 160 تخت بیمارستانی در ملارد به بهره برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد: 255 تخت در پردیس، 400 تخت در اسلامشهر و 313 تخت بیمارستانی در شهریار در حال احداث است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1492

به "نمکی: ایران تا 3 ماه آینده قطب فراوری واکسن کرونا در منطقه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمکی: ایران تا 3 ماه آینده قطب فراوری واکسن کرونا در منطقه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید