کنگره آمریکا: افزایش کلاهک های هسته ای چین ترسناک است

به گزارش کولو، در آستانه ملاقات مجازی روسای جمهور چین و آمریکا، چهار تن از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا که رهبری مسائل هسته ای را در کنگره بر عهده دارند، در نامه ای خواهان آن شدند که توافقات هسته ای با چین، پیش از آن که کار از کار بگذرد، موضوع اصلی مورد بحث با رییس جمهوری این کشور باشد.

کنگره آمریکا: افزایش کلاهک های هسته ای چین ترسناک است

به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو، دولت آمریکا اخیراً گفت که چین یک موشک مافوق صوت را آزمایش نموده است که یک دور کامل به گرد کره زمین چرخیده و پکن در نظر دارد تا سال 2030 مجموع کلاهک های هسته ای خود را از حدود 200 کلاهک به تقریبا 1000 عدد افزایش دهد.

اد مارکی، جان گارمندی، جف مارکلی و دونالد بایر، روسای کارگروه کنترل تسلیحات و سلاح های هسته ای کنگره آمریکا، با ترسناک خواندن این مسئله، گفتند که زرادخانه های در حال رشد و روابط پیچیده و رو به افول دو کشور می تواند به معنای واقعی کلمه منفجر گردد.

نمایندگان مذکور، در نامه ای خطاب به جو بایدن، ریاست جمهوری آمریکا نوشتند: ما می ترسیم که جوّ کنونی بی اعتمادی و عدم اطمینان در خصوص تحولات اخیر در برنامه تسلیحات هسته ای چین، آمریکا و چین را به سمت بدترین برنامه ریزی های نظامی سوق دهد که می تواند منجر به مسابقه تسلیحاتی ای که ما توان پرداخت هزینه های آن را نداشته و باید از آن دوری کنیم.

در حالی که قانون گذاران آمریکا از گفتگوی پیش روی رهبران دو کشور در خصوص تهدید وجودی تغییرات اقلیمی قدردانی کردند، آن ها بعلاوه در این نامه ابراز امیدواری کردند که هر دو کشور این گفتگوها را به گونه ای توسعه دهند که در پی همکاری در خصوص تهدید وجودی سلاح های هسته ای باشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1875

به "کنگره آمریکا: افزایش کلاهک های هسته ای چین ترسناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره آمریکا: افزایش کلاهک های هسته ای چین ترسناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید