گفت وگوی تلفنی لاوروف و چاووش اوغلو درباره لیبی

به گزارش کولو، وزیران امور خارجه روسیه و ترکیه روز دوشنبه تلفنی درباره آخرین تحولات لیبی گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی لاوروف و چاووش اوغلو درباره لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه تلفنی با یکدیگر گفت وگو کردند.

تحولات اخیر در لیبی محور گفت وگوی لاوروف و چاووش اوغلو بوده است. دو طرف درباره مسائل منطقه ای و بین المللی نیز رایزنی کردند.

تحولات لیبی طی روزهای اخیر به یکی از مهمترین موضوع منطقه تبدیل شده است. دو کشور ترکیه و روسیه هر کدام از یکی از طرف های درگیر در لیبی حمایت می کنند.

همچنین طرح پیشنهادی مصر برای آتش بس در لیبی به یکی از مهمترین محورهای گفت وگوی کشورهای دخیل در بحران لیبی تبدیل شده است.

خلیفه حفتر رهبر شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی به همراه عقیله صالح، رئیس مجلس طُبرُق (واقع در شرق لیبی و مخالف دولت وفاق) روز شنبه،در قاهره با رئیس جمهور مصر و مقامات نظامی و اطلاعاتی این کشور دیدار کردند؛ نتیجه این دیدار ایجاد ابتکار آتش بس در لیبی بود.

مصر بر اساس این طرح، خواستار توقف درگیری ها بین دو طرف های متخاصم در لیبی شد. به رغم استقبال کشورهای عربی به ویژه محور عربستان سعودی، امارات و بحرین از این طرح، دولت وفاق ملی آن را رد و بر آزادسازی همه مناطق لیبی از دست کودتاچی ها تأکید کرد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1065

به "گفت وگوی تلفنی لاوروف و چاووش اوغلو درباره لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی لاوروف و چاووش اوغلو درباره لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید