یک گلدان معمولی سبک کشور چین در یک مزایده میلیون ها یورو فروخته شد (تور چین ارزان)

به گزارش کولو، ایسنا/ براساس گزارش های منتشر شده، یک گلدان معمولی سبک کشور چین در یک مزایده میلیون ها یورو فروخته شد.

یک گلدان معمولی سبک کشور چین در یک مزایده میلیون ها یورو فروخته شد (تور چین ارزان)

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

یک گلدان معمولی ساخته شده در چین به علت اینکه خریداران متقاعد شده بودند این گلدان یک اثر تاریخی نادر قرن هجدهمی است، در نهایت به قیمت حدود 8 میلیون یورو فروخته شد، این درحالی است که کارشناسان ارزش آن را فقط 2,000 یورو معین نموده بودند.

این گلدان در حراجی Osenat واقع در فونتن بلو یک کمون در نزدیکی پاریس ارائه شده بود و در نهایت چهار هزار بار بیشتر از ارزش تقریبی یعنی به قیمت 7.7 میلیون یورو فروخته شد.

گلدان سفید جنس چینی که به طراحی های آبی و تصویر اژدها منقش است، به وسیله زنی ساکن در فرانسه که آن را از مادرش به ارث برده بود به حراجی ارائه شده بود. این زن به مسئولان حراجی گفته بود که این گلدان در ابتدا به مادربزرگش تعلق داشته است.

خریدار تازه و ناشناس این اثر یکی از 30 نفری بود که برای خرید این گلدان در حراجی رقابت کرد.

نکته قابل توجه درباره فروش این گلدان این است که مسئولان حراجی Osenat این گلدان را به عنوان یک گلدان جنس چینی کاملا معمولی متعلق به قرن بیستم توصیف نموده اند. با این حال گروه بزرگی از علاقمندان به ظروف چینی معتقدند مسئولان این حراجی از ارزش شی که در اختیار داشتند، آگاه نبودند.

البته این نخستین باری نیست که گلدانی با چنین ویژگی های ظاهری مشابه در یک حراجی به قیمت میلیونی فروش رفته است. در سال 2018، یک گلدان در حراجی کریستیز به قیمت 14 میلیون دلار فروخته شد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2146

به "یک گلدان معمولی سبک کشور چین در یک مزایده میلیون ها یورو فروخته شد (تور چین ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گلدان معمولی سبک کشور چین در یک مزایده میلیون ها یورو فروخته شد (تور چین ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید