155روستای زنجان بهره برداری از اینترنت وشبکه ملی اطلاعات را شروع کردند

به گزارش کولو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با کوشش های اجرا شده هم اکنون 155 روستای استان زنجان با اعتباری بالغ بر 134 میلیارد تومان بهره برداری از اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را شروع کردند.

155روستای زنجان بهره برداری از اینترنت وشبکه ملی اطلاعات را شروع کردند

محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان زنجان در جمع خبرنگاران اضافه نمود: در زمان حاضر 96 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل هستند و با این شرایط هم اکنون 16 درصد از اهداف برنامه ششم جلوتر هستیم.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا شرایطی را پیش آورد که میزان بهره مندی ها از اینترنت جوابگو نبود، یادآورشد: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده تا خاتمه فعالیت دولت دوازدهم همه روستاهای بالای 20 خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

آذری جهرمی اعلام نمود: به لحاظ جمعیتی هم اکنون 98 درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و کوشش می گردد تا خاتمه دولت 2 درصد جمعیتی و 4 درصد روستاها بالای 20 خانوار باقی مانده نیز به این شبکه متصل شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان زنجان پروژه دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات را افتتاح کرد.

میزان دسترسی به اینترنت پرسرعت در زمان سفر شهریورماه امسال وزیر ارتباطات به استان زنجان 64 درصد بود که با افتتاح پروژه های روستایی امروز به 86 درصد رسید.

در سفر شهریورماه امسال وزیر ارتباطات به استان زنجان و با توجه به مسائل ارتباطی روستاهای این استان، آذری جهرمی به مردم این روستاها قول داد تا چند ماه آینده مسائل ارتباطی این روستاها مرتفع گردد.

مراسم افتتاح توسعه ارتباطات روستایی در روستاهای آهار مشکین شهرستان خدابنده، روستای پری و قره گل ماهنشان و روستای لگاهی شهرستان زنجان به صورت آنلاین و به نمایندگی از 155 روستای این استان برگزار گردید.

شهرستان ماهنشان که با 27 درصد در استان زنجان بیشترین عقب ماندگی را در حوزه ارتباطات روستایی دارا بود با افتتاح طرح های روستایی امروز، میزان دسترسی روستاهای این شهرستان به 63 درصد رسید که با اعلام امروز وزیر ارتباطات تا خاتمه اردیبهشت ماه 1400 صد در صد روستاهای شهرستان ماهنشان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می نمایند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1489

به "155روستای زنجان بهره برداری از اینترنت وشبکه ملی اطلاعات را شروع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "155روستای زنجان بهره برداری از اینترنت وشبکه ملی اطلاعات را شروع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید