سرمایه گذاری 7 هزار میلیارد تومانی برای ابرپروژه مسکونی در بندرعباس

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه یکی از وظایف شرکت بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی پایدار کردن جریان فراوری و عرضه مسکن است، گفت: فرآیند اجرایی پروژه 10 هزار واحدی بندرعباس پس از دریافت مصوبات لازم در تیرماه سال 99 از کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی و معماری شروع شد.

سرمایه گذاری 7 هزار میلیارد تومانی برای ابرپروژه مسکونی در بندرعباس

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

او ادامه داد: این مجموعه بزرگ یک ابرپروژه مسکنی در کشور به شمار می رود و نقش بسیار موثری در فراوری و عرضه مسکن دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این 10 هزار واحد مسکونی در 605 بلوک ساختمانی طراحی شده و در روز چهارشنبه این هفته با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اجرای آن کلید می خورد.

این مقام مسئول شرح داد: این پروژه یکی از ظرفیت های خوب در حوزه مسکن به شمار می رود و همزمان با ساخت پروژه های مسکونی تامین تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه هم انجام می گردد و تمامی طراحی های آن در دستور کار قرار گرفته است به طوری که فضای سبز و مجتمع های فرهنگی، مذهبی، آموزشی و انتظامی در کنار این پروژه ساخته خواهند شد.

عبوری اظهار کرد: این پروژه کمتر از 30 درصد از سطح اشغال را در برگرفته؛ به طوری که از 350 هکتار زمین کمتر از 30 درصد از پروژه ها زیر بلوک ها را تشکیل می دهد و بالای 250 هکتار مربوط به فضای عمومی این مجموعه است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری یادآور شد: متراژ واحدها بین 100 تا 150 متر است و مدت قرارداد ساخت این پروژه هم 48 ماهه است، ولی طبق برنامه ریزی صورت گرفته 38 ماهه تحویل داده می شوند.

عبوری با بیان اینکه قیمت تمام شده هر واحد مسکونی با توجه به شرایط ساخت در زمان تحویل معین می گردد، اضافه نمود: شرکت بازآفرینی شهری حدود 7 هزار میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه گذاری نموده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این شرکت، فراوری مسکن به دو روش دنبال می گردد، گفت: روش اول در قالب تسهیلات تبصره ای و ارزان قیمت است که به صورت خود مالکی متقاضیان در بافت های فرسوده اقدام به نوسازی می نمایند و روش دوم هم فراوری مسکن در زمین های ملکی مجموعه وزارت راه و شهرسازی است.

او یادآور شد: تعهد ما در حوزه خود مالکی و تسهیلات تبصره بدین صورت است که در مواردی از جمله اخذ پروانه ساختمانی، بیمه، مالیات و نظام مهندسی تخفیف و یا ارائه خدمات رایگان را در کنار این تسهیلات برای متقاضیان در نظر می گیریم .

معاون وزیر راه و شهرسازی در انتها اظهار کرد: تعداد پروژه ای که در نظر گرفته شده در این حوزه 100 هزار واحد است که از این تعداد 40 هزار واحد تا به امروز توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده که به صورت کامل این 40 هزار واحد را به بانک ها معرفی نموده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1640

به "سرمایه گذاری 7 هزار میلیارد تومانی برای ابرپروژه مسکونی در بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 7 هزار میلیارد تومانی برای ابرپروژه مسکونی در بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید