سودان، محاکمه البشیر تحت تدابیر شدید امنیتی در خارطوم

به گزارش کولو، رئیس جمهور برکنارشده سودان امروز در دادگاه حاضر شد تا به اتهاماتش درباره سرنگونی نظام دموکراتیک این کشور در 30 سال قبل پاسخ دهد.

سودان، محاکمه البشیر تحت تدابیر شدید امنیتی در خارطوم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سودان، عمرالبشیر همراه با چند نفر از سران سابق نظام سودان امروز تحت تدابیر شدید امنیتی در دادگاه خارطوم حضور یافتند تا به سئوالات قضات سودانی درباره کودتای سال 1989 این کشور پاسخ دهند.

این دادگاه در مرکز آموزش قضایی سودان واقع در شرق خارطوم برگزار گردید و 3 قاضی ریاست آن را به عهده داشتند.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، عمرالبشیر این بار در قفس متهمان تنها نبود و همراه او 20 افسر و افراد غیرنظامی بودند که در کودتای 1989 علیه دولت دموکراتیک صادق المهدی نقش داشتند. از جمله این متهمان می توان به بکری حسن صالح معاون اول عمرالبشیر، عبدالرحیم محمد حسین وزیر دفاع، ابراهیم السنوسی معاون وزیر دفاع و عوض احمد الجاز وزیر نیروی دولت سابق سودان در دوره عمرالبشیر اشاره نمود.

بر اساس قانون کیفری مصوبه سال 1983 سودان، چنانچه این متهمان جرمشان در دادگاه ثابت گردد، محکوم به اعدام یا حبس ابد خواهند شد.

بیشتر متهمان از جمله عمرالبشیر از پاسخگویی به سئوالات کمیته تحقیق خودداری نموده و این کمیته را به سیاسی کردن فرایند دادگاه متهم کردند.

کمیته تحقیق توسط دادستانی کل سودان برای تحقیق درباره کودتای سال 1989 تشکیل شده است.

قرار شد جلسه بعدی دادگاه در یازدهم ماه میلادی آینده برگزار گردد چراکه بعضی از وکلای مدافع به دلیل تدابیر شدید امنیتی نتوانسته بودند در جلسه دادگاه حاضر شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1130

به "سودان، محاکمه البشیر تحت تدابیر شدید امنیتی در خارطوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، محاکمه البشیر تحت تدابیر شدید امنیتی در خارطوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید